קונסטנטין גרצ’ץ’
קונסטנטין גרצ’ץ’ עיצוב תעשייתי
העיצובים של קונסטנטין גרצ’ץ’ מתאפיינים במחקר קפדני ולהט גדול לטכנולוגיה ולחומרים. קונסטנטין גרצ’ץ’ מגדיר תפקוד במונחים אנושיים, ומשלב קפדנות פורמלית עם דיוק מנטלי רב וגם הומור. ביחס לעיצוב המינימליסטי של המוצרים שלו, גרצ’ץ’ בעצמו מעדיף לדבר על פשטות.
גרצ’ץ’ נולד בשנת 1965 במינכן, והשתלם כנגר רהיטים בבית הספר ג’ון מייקפיס (דורסט, אנגליה) לפני שפנה ללמודי עיצוב במכללה המלכותית לאומנות בלונדון. בשנת 1991 הוא ייסד את אולפן העיצוב שלו, קונסטנטין גרצ’ץ’ עיצוב תעשייתי (KGID) במינכן, ומאז מפתח רהיטים, מוצרים, ותאורה לחברות מובילות בעולם, כגון אוטנטיקס, ב.ד. אדיציונס, קלסיקון, פלוס, פלטוטו, מגיס, מהרם, מטיאצי, מוג’י, נספרסו, פלנק, סרפינו זאני, טומס-רוזנטל, ויטרה, ועכשיו גם לאופן.
עבודות של קונסטנטין גרצ’ץ’ מוצגים באוספים הקבועים במוזאונים מובילים בעולם, כולל מוזאון האומנות המודרנית בניו יורק, ומרכז פומפידו בפריז. עבודותיו הוצגו בתערוכות בינלאומיות חשובות כמו מוזאון בוימנס ון באונינגן (רוטרדם, 2006), בית האומנות (מינכן, 2006) ומוסד האומנות בשיקגו (2009). בנוסף לעבודתו כמעצב, גרצ’ץ’ גם אוצר תערוכות. בשנת 2012 היה אחראי על עיצוב התערוכה של הביתן הגרמני בביאנל ה-13 לאדריכלות בוונציה. עם “קונסטנטין גרצ’ץ’ – פנורמה” הוצגה במוזאון ויטרה לעיצוב (וויל אם ריין, גרמינה) התצוגת היחיד הגדולה ביותר של קונסטנטין גרצ’ץ’ ועבודותיו עד היום. התצוגה הועברה ל-Z33 – הבית לאומנות בת זמננו, בלגיה.
בשותפותו עם לאופן, קונסטנטין גרצ’ץ’ מעוניין במיוחד באפשרויות שמציע ה”ספירקרמיק” המהפכני. כחלק ממה שנקרא פרוייקט ספירקרמיק הא בצע כמה דוגמאות מפליאות לכיורים עבור לאופן, שעל בסיסן הוא עיצב בשנת 2015 אוסף לאמבטיה מוכן לשוק בשם VAL.
במילים של קונסטנטין גרצ’ץ’: “מה שעושה את הכיורים מספירקרמיק ליוצאים מגדר הרגיל הוא הצמצום בחומרים העדין המתאפשר מהחדשנות הטכנולוגית, יחד עם הקצבים הגאומטריים שנותנים צורה למשטחים.”
נבחרת המעצבים של לאופן
